persson-lund

Direktlänk till inlägg 30 maj 2012

Någon i din säng...

Av Stephanie Lund - 30 maj 2012 10:16

"Fast hon har ett yrke som framgångsrik författare och
pengar som "växer på träd", ett drömliv som många drömmer om så
kryper ändå ångesten fram när hon ser någon i mörkret under trappan. I mörkret
bildas siluetter som drar med henne till okända platser emot hennes vilja. Hon
vet inte längre om det är verkligt eller inte. Till ljudet av Tom (hanks?) i
högtalarna bilas det små knottror på armarna och håret reser sig, hon ryser och
känner hur kallt det börjar bli om kroppen. Han är där! Han närmar sig
henne."


En liten sammanfattning av Boken någon i din säng (min egen
sammanfattning). En otroligt spännande bok, och skriven på ett sätt så man
verkligen kan leva sig in i boken. Kan varmt rekommendera den!


 


En bok skriven av: Andreas Roman



På baksidan av boken står det:


" Utifrån sett har Sofia allt. Hon är en framgångsrik
ung författare och bor mitt i stan i en lägenhet med fantastisk utsikt. Men
under den perfekta ytan döljer sig en mycket ensam människa, som fördriver
tiden med att umgås med sin låtsaskompis. En låtsas kompis som hon haft sedan
hon var liten. När det börjar hända en del märkliga saker, som att Sofia kommer
hem till en olåst dörr och med favoritsången på radion, inser hon att
låtsaskompisen har blivit lite för verklig och att han tagit över mer och mer.
Hon bestämmer sig för det enda rätta, att sluta leva i fantasin och ta tag i
sitt eget liv. Men hennes låtsaskompis har helt andra planer. Och sent en natt
vaknar Sofia av att det ligger någon i hennes säng..."

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stephanie Lund - 11 september 2013 12:39

Mina barn får inte allt de vill ha. Dels för att inkomsten inte tillåter och för att jag tycker det är onödigt med saker de inte har nytta av. På nätet har jag läst om de som säger att de inte har någon bra ekonomi men önskar ds spel och en massa ann...

Av Stephanie Lund - 9 september 2013 23:57

Hur tror ni att det känns att ryckas ifrån sin familj och helt plötsligt stå i hallen hos främmande människor alldeles själv? Från att haft någon åtminstone en människa vid sin sida till att känna sig alldeles naken? Så kände jag trots att min tvilli...

Av Stephanie Lund - 5 september 2013 18:20

Jag har bott i forsterfamilj. Detta handlar dock inte om den familjen som jag bodde hos. Där emot har jag hört mycket och läst mycket om olika familjer. För det första så undrar jag om de som väljer att bli fosterfamilj verkligen har tänkt på det ...

Av Stephanie Lund - 9 augusti 2013 13:17

Såg ett gammalt inlägg där jag undrade hur Melwin skulle reagera på att bli storebror. Jag kan berätta att han är en fruktansvärt snäll och fin storebror! Han kramar och pussar mycket på sin lillasyster och vill gärna hålla henne. Han är fortfarande ...

Av Stephanie Lund - 8 augusti 2013 09:19

Den 26 april blev jag tvåbarnsmamma och jag ÄLSKAR DET! Vi fick en liten tjej som fick namnet Mira. Från att vi åkte in så tog det ca 2tim och 20min. Så det va faktiskt skönt... Allt gick så pass bra så vi åkte hem på kvällen :) Vardagen har varit ...

Ovido - Quiz & Flashcards