persson-lund

Alla inlägg under oktober 2012

Av Stephanie Lund - 7 oktober 2012 21:21

Nu har vi bott i Tidaholm i ett år. Först kändes det konstigt att föreställa sig att faktiskt bo här och inte åka hit och hälsa på. Men nu känner vi oss verkligen hemma! Tänk att en flytt kan göra så mycket! Det va i alla fall ett av de bästa besluten som jag har gjort    Från det ena till det andra. Visst är det mysigt med hösten!!? Allt är så färgglatt och fint! Jag älskar de mörka mornarna! Det är så mysigt att äta frukost och ha ljus tända. Ja även på kvällarna såklart!  


Imorgon får Melwin vara hemma från dagis. Han är förkyld och lite hängig. Kan vara feber på gång men det får vi hoppas att han slipper. På Tisdag är det dags för inskrivning på Mvc! Så skoj att verkligen gått 12 veckor nu. Dock är jag precis lika nojig som jag va med Melwin och som säkert de flest är, så jag är lite rädd när man ska lyssna på hjärtat och göra Ul. Även om det är skoj men jag är (som de flesta) rädd att något ska vara fel. Usch! Jaja vi väntar ju barn och inte missfall. Dagarna rullar på men vart det vet jag inte.. Huxflux är de bara slut. Jo föresten, kan jag berätta att illamåendet börjar smått avta. Men OJ så ont i kroppen jag har imellanåt! Men när jag passar på att vila när jag kan och inte gör ALLT samtidigt/samma dag så ´gör det inte super ont, ja det är väl ganska vanligt att det är så? Allra helst när man redan har barn... Asså jag längtar redan tills denna bebisen har kommit! Eller ja först den sista tiden som gravid då man fixar och donar inför den stora händelsen   Aja tids nog är vi där och då kommer jag önska att det är över så fort som möjligt    Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer... Någon som vill att jag skriver om något speciellt? Eller som bara vill säga vad som är intressant att läsa om? Jag ser ju att några läser bloggen i alla fall   

Av Stephanie Lund - 3 oktober 2012 08:14

Jag har fått tips på att skriva om min graviditet, så det är vad jag tänker göra   

Ja, inte bara graviditeten men jag känner lite att det hade varit roligt att kunna titta tillbaks på sen.

Jag är i v12 nu och mår lite sisådär. Mycket illamående och tröttheten slår till rätt som det är.

 Jag mådde inte lika dåligt med Melwin och inte så här länge… Ja inte vad jag kan minnas i alla fall. Jag hade inte så här ont i ryggen så tidigt med Melwin heller. Men det som är positivt nu är ju att tiden går så himla fort. Med Melwin visste jag alltid exakt vilken dag och vilken vecka jag var i. Så fort någon frågade så visste jag direkt. Jag vet ju att jag är i v12 det vill säga 11+någonting… Men jag har inte så stor koll faktiskt. Tiden sticket i väg och Melwin håller mig sysselsatt      Nästa vecka ska jag på inskrivning på MVC. GUD jag har verkligen glömt vad man gör och allt man gör där. Inte för att det är exakt likadant efter som vi bodde i Malmö då. Nu får vi ju inte ens välja på om vi vill veta könet eller ej… Tråkigt, men jag dör inte av att vänta. Tror i alla fall att det kommer en pojke till, det skulle vara skoj men ett under om det blev en tjej :D Hur som helst så spelar inte könet någon roll. Det ska bli jätteroligt!


Jag har bestämt mig för att börja packa ner de saker vi inte använder eftersom vi ska flytta till större. När vi flyttar vet jag inte riktigt men förhoppningsvis innan jul   .  Melwin har det så bra på dagis just nu, allt verkar gå bra. Ja och för övrigt så tycker jag att han blivit så stor helt plötsligt. Han ska göra allt själv och hans vilja går inte av för hackor. Men han är fortfarande oftast glad och snäll   Ja och annars så rullar allt på!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards