persson-lund

Alla inlägg under januari 2013

Av Stephanie Lund - 11 januari 2013 23:04

Hallå hallå.. Det var ett tag sen jag skrev något. Jag har bara inte haft någon ork eller lust. Vi har flyttat till en trea, Melwin är super glad över sitt rum! Det har ju varit jul och nyår också... Vi hade det super trevligt i alla fall.

Måste bara få ur mig att jag känner mig som en elefant, ja en vaggande elefant... Jag har inte tänkt så mycket på graviditeten innan men det börjar komma mer och mer. Typ BB-väskan hade jag packat vid det här laget när jag väntade Melwin. Nu orkar jag knappt tänka på det.. Vill måla om sängen också. Kanske dags att göra det? Vill ju helst inte att den ska vara helt nymålad när bebis kommer. Den måste nog stå ett tag innan. Jag måste köpa en ståbräda, bebis byxor, nappar, nya nappar till nappflaskorna och ringar. Fixa nytt regnskydd till vagnen, köpa en tunn overall... Usch och fy orkar inte lägga någon tanke alls på det.. Just nu tynger det bara. Kanske blir det bättre när det närmar sig eller att man bara kan släppa på allt och tänka hur roligt det faktiskt är att handla bebissaker och inte se det som ett måste? Det känns lite förbjudet att tänka så här... Men vissa dagar är det inte alls roligt och viss längtar man som sjutton. Kanske för att jag mått som jag gjort och bara vill få det över. Har ett toppen jobb som jag inte vill gå hem ifrån heller... Det gör nog en massa. Melwin brukar i alla fall pussa och krama "bebisen" som han säger om "mammas" mage :) Tänk att min lilla pojke ska bli storebror! Helt galet,men ack så spännande!


Ja vi jobbar annars och Melwin är på dagis... Fast nu efter jul så börjar jag jobba på måndag igen. Jonny har redan börjat. Längtar typ ihjäl mig! Ska bli skoj att få veckorna att rulla på igen. Har inte den blekaste aning om när jag går på mammaledighet. Tidigast i slutet av Feb om inget annat händer. Senast i April ;) Jag vill VERKLIGEN jobba så länge som möjligt, men min vilja och min kropp drar inte alltid jämnt. Vi får helt enkelt se hur det blir. Men jag garanterar er att det är VÄRLDENS BÄSTA JOBB!


Om jag skärper mig och verkligen bloggar... (Om inte annat lär jag göra det när jag går på mammaledigt då jag lär ha en massa att berätta och inget att göra ;) ) vad vill ni att jag skriver om? Jag har inte en susning om vad man vill veta.. Ska jag ändra något? Skriv så fixar jag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards