persson-lund

Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Ett sunt liv, BVC mm

Av Stephanie Lund - 29 maj 2012 10:14

God morgon!

Lämnade Melwin på dagis och sen stack jag och Jonny till berget och sprang 2,5km. Så HIMLA SKÖNT! Jag vet ju hur skönt det är egentligen och jag vill springa. Men jag kan säga att det inte vara super lätt då jag är förkyld. Andningen va inte helt 100 och det märktes. Men vi får köra på 2.5km tills jag blir helt frisk och kan andas som en galning igen  

På helger och så när Melwin är hemma kanske vi kan ta raska promenader istället. Ja han får väl hänga på tills han kan vara hemma själv   Jag hoppas verkligen att vi blir så tajta och han någon gång kommer vilja följa med när han blir större.... (Jag kan säkert glömma min dröm).. Men jag har iallafall bestämt mig för att vi ska bli lite sundare. Ja alltså inte Melwin (han är saml och behöver typ allt han kan få i sig) men jag menar att jag och Jonny borde bli det. Nu menar jag inte att vi ska börja väga en massa och hålla på så och inte äta fett osv... Vi ska bara spara lite på det onödiga och dra ner lite... Aja testa kan man ju!   


Idag ska jag till banken och ändra mina konton mm. Och senare i eftermiddag ska vi till BVC med Melwin... På 18 månaders kontroll (Melwin är nästan 21 månader).... Han blir nog stucken idag och jag kommer gråta floder    Nä men ärligt det finns inget värre än när barnet skriket ochman vet att det faktiskt gör ont.... Aja nu ska jag itne vara sån. Han kanske är HULKEN och inte säger ett ljud, OCH jag LOVAR att då ska jag hålla masken     


Återkommer senare! 

 
 
Ingen bild

Svägerskan

29 maj 2012 23:09

Bara att lämna honom här om ni vill springa helgerna med :)

Har Jonny köpt löparskor med ?

Stephanie Lund

29 maj 2012 23:38

Nä det har han inte gjort. Men det blir väl någon gång fram över... Awe vad snällt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stephanie Lund - 11 september 2013 12:39

Mina barn får inte allt de vill ha. Dels för att inkomsten inte tillåter och för att jag tycker det är onödigt med saker de inte har nytta av. På nätet har jag läst om de som säger att de inte har någon bra ekonomi men önskar ds spel och en massa ann...

Av Stephanie Lund - 9 september 2013 23:57

Hur tror ni att det känns att ryckas ifrån sin familj och helt plötsligt stå i hallen hos främmande människor alldeles själv? Från att haft någon åtminstone en människa vid sin sida till att känna sig alldeles naken? Så kände jag trots att min tvilli...

Av Stephanie Lund - 5 september 2013 18:20

Jag har bott i forsterfamilj. Detta handlar dock inte om den familjen som jag bodde hos. Där emot har jag hört mycket och läst mycket om olika familjer. För det första så undrar jag om de som väljer att bli fosterfamilj verkligen har tänkt på det ...

Av Stephanie Lund - 9 augusti 2013 13:17

Såg ett gammalt inlägg där jag undrade hur Melwin skulle reagera på att bli storebror. Jag kan berätta att han är en fruktansvärt snäll och fin storebror! Han kramar och pussar mycket på sin lillasyster och vill gärna hålla henne. Han är fortfarande ...

Av Stephanie Lund - 8 augusti 2013 09:19

Den 26 april blev jag tvåbarnsmamma och jag ÄLSKAR DET! Vi fick en liten tjej som fick namnet Mira. Från att vi åkte in så tog det ca 2tim och 20min. Så det va faktiskt skönt... Allt gick så pass bra så vi åkte hem på kvällen :) Vardagen har varit ...

Ovido - Quiz & Flashcards