persson-lund

Alla inlägg den 11 september 2013

Av Stephanie Lund - 11 september 2013 12:39

Mina barn får inte allt de vill ha. Dels för att inkomsten inte tillåter och för att jag tycker det är onödigt med saker de inte har nytta av. På nätet har jag läst om de som säger att de inte har någon bra ekonomi men önskar ds spel och en massa annat som en unge kan önska sig? ÖNSKA!? Alla önskningar går inte alltid i uppfyllelse! Varför har vi sån press på att barnen ska ha allt sånt? Ska vi lära våra barn att vi ska göra allt för att tillfredsställa andras önskningar bara för att andra har? Barn måste också lära sig att man inte kan få allt! Förstår dagens barn vart pengarna kommer ifrån och hur mycket man måste jobba för att få ihop pengar till alla saker de vill ha? Självklart får man köpa vad man vill till sina barn men blir inte budskapet fel? Är det inte så barn lär sig att de som inte har allt är udda? Jag vet inte om de flesta bara blir sura över detta inlägg men jag Säger inte vad som är rätt och fel. Jag vill egentligen bara säga vad jag tycker. Är allt egentligen nödvändigt?, varför köper jag detta? Jag tror ärligt att vi behöver tänka till lite extra ibland.
De flesta vill ge allt till sina barn. Lite tid, kärlek, mys, och lek är inte fy skam det heller! Barn vill ha mycket, vår plikt som förälder är inte att ge allt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards