persson-lund

Alla inlägg den 5 september 2013

Av Stephanie Lund - 5 september 2013 18:20

Jag har bott i forsterfamilj. Detta handlar dock inte om den familjen som jag bodde hos. Där emot har jag hört mycket och läst mycket om olika familjer.
För det första så undrar jag om de som väljer att bli fosterfamilj verkligen
har tänkt på det ordentligt? Vad det egentligen betyder att ta sig an en främmande människas liv? Någon som kanske levt ett "onormalt" liv i några år? Är de beredda på ett enda stort kaos? Att ge upp sitt "eget" liv till en början, att sätta sin egen familj åt sidan en period, beredda på att ta in en ny familjemedlem, att göra allt och till och med visa kärlek för någon annans barn?
Alldeles för ofta hör man om barn som hamnat i en dålig familj. En familj som
ibland kan vara värre än den man va i innan.... Jag tycker verkligen att det är
sorgligt! Vad har de har människorna gjort för att förtjäna något sådant? De har inte valt att komma till världen, de har inte valt att någon främmande människa helt plötsligt ska "bryta" sig in i deras liv och bestämma allt! Om man inte är beredd på att älska, tro och satsa på en människa så förtjänar man inte heller den personens närvaro!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards